Priznanje CAF za leto 2021 naši občini
Naša občina je dobila priznanje za leto 2021, ker smo ponovno izvedli samooceno in smo uspešen uporabnik Skupnega ocenjevalnega okvira, modela CAF. Projekt Uvajanja sistemov vodenja kakovosti v organe javne uprave na Ministrstvu za javno upravo poteka že od leta 2016, vodstvo naše občine pa je konec 2017 sprejelo odločitev, da v občinski upravi prav tako uvede model CAF v organe javne uprave.
Skupni ocenjevalni okvir v javnem sektorju CAF (Common Assessment Framework) je orodje za celovito obvladovanje kakovosti, razvito v javnem sektorju in za javni sektor, na podlagi modela poslovne odličnosti Evropskega sklada za upravljanje kakovosti EFQM. Je orodje, ki ga organizacije v javnem sektorju po vsej Evropi lahko enostavno uporabljajo kot pripomoček pri uporabi tehnik za obvladovanje kakovosti, da bi izboljšale svoje delovanje. Zasnovan je na predpostavki, da se odlični rezultati delovanja organizacije, državljanov/odjemalcev, zaposlenih in družbe dosežejo s pomočjo strategije vodstva in z načrtovanjem, zaposlenimi, partnerstvi, viri in procesi. Organizacijo obravnava z različnih vidikov hkrati, kar predstavlja celovit pristop k analiziranju delovanja organizacije.
Za izvedbo samoocenjevanje je bila v naši občini imenovana projektna skupina, ki jo je prvič župan imenoval v pričetku leta 2018. Nato so se člani skupine udeležili še obnovitvenega usposabljanja v letu 2021 in začeli z izvedbo ponovne samoocene. Osrednje vodilo skupine je bila želja po doseganju izboljšav na podlagi soglasja, strinjanja glede predlaganih izboljšav.
V občinski upravi Občine Slovenske Konjice je zaznati povečevanje trenda delovanja organizacije na podlagi strateškega, vnaprej načrtovanega ter transparentnega upravljanja organizacije. Kljub dve leti trajajočih epidemioloških razmerah smo uspeli vzpostaviti marsikatero izboljšavo in prilagoditi organizacijo novemu načinu delovanja. K temu bomo stremeli tudi v prihodnje.
V uvodnem nagovoru na podelitvi priznanj, ki je potekala na daljavo, je zbrane nagovoril minister za javno upravo Boštjan Koritnik: »Skrb za kakovost ni obremenitev, temveč edina možna izhodna strategija. Tako kot državljani in podjetja, ki smo se morali prilagoditi ukrepom in spremeniti način sodelovanja in poslovanja, so tudi kakovostne organizacije hitro našle načine, da so svoje poslanstvo ne le nadaljevale, ampak s stalnimi izboljšavami, inovacijami, svežimi idejami, odprtostjo še bolj približale svoje storitve uporabnikom. Organizacije, ki imajo v svojem DNK zapisana načela odličnosti, ki razumejo vlogo voditeljstva, ki učinkovito načrtujejo in strateško razmišljajo, ki znajo upravljati s svojimi viri in partnerstvi, ki procese prilagodijo potrebam, ki skrbijo za svoje zaposlene in ki odpirajo prostor sodelovanja, zaupanja, vključenosti, poguma za spremembe, iz trenutne krize izhajajo močnejše, odpornejše, boljše.«